Engellilerin Öncelikli Muayene Hakları Bulunmakta Mıdır?
Engelli bireylerin, sağlık hizmeti alırken öncelikleri bulunmaktadır. Sağlık Bakanlığı kayıtlarında “öncelikli” kaydı bulunan vatandaşlarımız kendilerine ayrılmış olan kontenjandan faydalanarak randevu alabilmektedir.
Engelliler İçin Gerekli Olan Araç-Gereçler, Tıbbi Malzeme, Sarf Malzemeleri, Ortez-Protez Gibi Malzemelerin Bedelleri Nasıl Karşılanmaktadır?
5510 sayılı Kanun ve Genel Sağlık Sigortası İşlemleri Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde düzenlenen Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Uygulama Tebliğinde (SUT) belirtilen şekilde yardımcı araç-gereçler, tıbbi malzeme, sarf malzemeleri, ortez-protez gibi malzemelerin ödemeleri SGK tarafından yapılmaktadır.
Engelliler İçin Sağlık Kurulu Raporu Nedir?
Engelliler için sağlık kurulu raporu; kişilerin engellilik durumlarını, engel gruplarını, engellilik tür ve derecelerini değerlendiren Sağlık Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş heyetler tarafından düzenlenen bir belge olup engelli haklarından yararlanmak için temel belge niteliğindedir. Engelliler için sağlık kurulu raporu; engelli aylığı, evde bakım yardımı, bakım hizmetleri, özel eğitim, istihdam ve sağlık gibi alanlarda tanımlanmış hak ve hizmetlerden yararlanmak için gerekli olan belgedir. Engelli sağlık kurulu raporu, engelliler için düzenlenmiş vergi indirimleri, vergi muafiyetleri ve çeşitli alanlardaki indirimler için de kullanılmaktadır.
MHRS randevusu alınarak Engelliler İçin Sağlık Kurulu Raporu hastanemizden alına bilinmektedir.
Evde Sağlık Hizmetinden Faydalanabilir Mi?
Evde sağlık hizmeti almak isteyen hastalar veya aile bireyleri Sağlık Bakanlığı bünyesindeki ulusal çağrı merkezi 444 38 33 nolu telefonu arayarak müracaat ederler. Çağrı merkezindeki görevli personel hizmet talep eden kişi ile görüşme yaparak gerekli işlemleri başlatır. İlk görüşmeyi takiben Koordinasyon Merkezi’ndeki görevli sağlık personeli tarafından hizmet talep eden kişi ile görüşme yapılarak hasta ile ilgili hastanenin ekiplerine yönlendirilir. Evde sağlık hizmeti alacak kişi hekim ve yardımcı sağlık personelinden oluşan ekip tarafından evinde ziyaret edilir. Hizmet alacak kişinin durumu ve sunulacak hizmet belirlenir. Hekim tarafından evde sağlık hizmeti alacak kişilerin varsa tedavisini planlayan diğer hekimler ile görüşerek yapılan görüş alışverişi sonrası evde sağlık hizmeti tedavi planı oluşturulur.
Engelli Bireyler Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetlerinden Nasıl Faydalanır?
Diğer sağlık kuruluşlarında olduğu gibi ağız ve diş sağlığı merkez/hastanelerinde de muayene ve tedavi yaptırması mümkün olan hastalar için her türlü tedavi hizmeti verilmektedir. Evde sağlık hizmeti almak isteyen hastalar için Sağlık Bakanlığı Ulusal Çağrı Merkezi 444 38 33 no’lu telefonu arayarak başvuru yapabilirler. Evde sağlık ekibi ev ortamında yapılacak (basit çekim, hareketli protez vb) işlemleri gerçekleştirir, ev ortamında yapılamayacak (kanal tedavisi, komplikasyonlu çekim, sabit protez vb) işlemler için hastaneye yönlendirir.
İşitme Engellilerin Acil Durumlarda Sağlık Hizmeti Almalarını Sağlayacak Bir Sistem Mevcut Mudur?
İşitme engelli vatandaşlarımızın, acil durumlarda sağlık hizmetlerine etkin ulaşımı için Sağlık Bakanlığı tarafından Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi (ESİM) oluşturulmuştur. İçişleri Bakanlığı tarafından ise 112 Acil Servis hattında özel alan oluşturularak Türk İşaret Dili Tercümanları görevlendirilmiş ve akıllı telefonlarda kullanılabilecek uygulamalar geliştirilerek vatandaşların tek bir tuşla engelsiz erişimi sağlanmıştır. Bu kapsamda işitme engelli bireyler, telefonlarına ücretsiz olarak indirecekleri mobil uygulamalar aracılığıyla söz konusu çağrı merkezlerine ulaşabilmekte; ihbar, acil durum, vb. talep ve şikâyetlerini Türk İşaret Dili Tercümanları aracılığı ile yapabilmektedirler. Bunun yanında Merkezi hekim randevu sisteminden (MHRS) randevu alma işlemleri ile muayene, tetkik ve tedavi sırasında hekim ile vatandaş arasında iletişimin sağlanması vb. sağlık hizmetleri kapsamında gerçekleştirilen bütün süreçlerde işitme engelli vatandaşa tercüman eşliğinde engelsiz sağlık hizmeti verilmektedir.
Hastanelerde Engelli Bireyler İçin Otopark Var mıdır?
Engelli bireyler için otopark alanımızda belirli park yerleri ayrılmıştır ve bu yerlere sadece engelli bireylerin kullanımı için tahsis edilen araçlar park edebilir.Hastanemiz otoparkında toplam araç sayısının %5’i oranında engelli otoparkı oluşturulmuştur.
Engelli Bireylere Yönelik Braille Alfabesine Yönelik Düzenlemeler Nelerdir ?
Asansörlerde kat yerleşim planları Braille Kabartmalı olarak düzenlenmiştir.
Hastanemiz poliklinik, yataklı servis ve idari kat girişlerinde görme engelli hastalarımız için Braille alfabesinin de olduğu hastane krokilerimiz mevcuttur.
Görme Engelli Hastalar İçin Hissedilebilir Yüzey Uygulaması Nedir?
Hastanemizde bina içerisinde tekerlekli sandalye, sedye ve yaya kullanımında engel teşkil edebileceği düşünülerek görme engelliler için hissedilebilir yüzey, poliklinik, acil servis, yataklı servis ve idari kat girişlerinde hasta karşılama danışma ve güvenlik masası mesafesinde yapılmıştır.
Hastanede Engelli Bireylere Yönelik Diğer Uygulamalar Nelerdir?
Çalışanlarımıza yönelik işaret dili eğitimleri düzenlenerek işitme engellilerle iletişim kurmaları sağlanmaktadır.
Hastane binasına erişimde rampalar uygun eğimle yapılmıştır.
Asansörlerde kat bilgisi için ses anons sistemi mevcuttur.
Hastane tuvaletleri engelli bireylerin kullanımına uygun olarak düzenlenmiştir.